Kitaraseura

Turun Kitaraseura Ry perustettiin vuonna 1995 kitarataiteilija Timo Korhosen aloitteesta. Kitaraseuran tarkoituksena on kehittää kitaransoittoon ja kitaramusiikkiin liittyvää harrastuneisuutta, edistää kitarakonserteista tiedottamista sekä kehittää paikallista konserttitoimintaa Turussa. Turun kitaraseura on järjestänyt kitarafestivaaleja Turussa sekä ollut mukana organisoimassa Tampereella kesäkuussa 1998 järjestettyä Guitaristival-tapahtumaa, jonka aikana järjestettiin mm. kitarakilpailu.

Turun kitaraseura osallistuu aktiivisesti myös valtakunnallisen yhteistyökentän luomiseen eri paikkakuntien kitaristien ja kitaramusiikin harrastajien välille. Yhteistyö muodostuu kansallisella tasolla kitaraseurojen toiminnan koordinoinnista. Yhteisiä toiminnan muotoja ovat ainakin kitarafestivaalien organisointi, konserttisarjat, työpajat, mestarikurssit, kiertueet ja ulkomaisten kitaristien konserttien järjestäminen Suomeen.

Näiden internet-sivujen myötä Turun kitaraseura pyrkii tiedottamaan toiminnastaan entistä tehokkammiin ja näin edistämään kitaramusiikin asemaa Turussa ja sen lähiseuduilla. Toivotamme kaikki toiminnastamme kiinnostuneet lämpimästi tervetulleiksi tapahtumiimme sekä liittymään kitaraseuran jäseneksi!

Turun kitaraseura ry:n hallitus:

Puheenjohtaja Patrik Kleemola